tisdag, februari 10, 2009

Nog var han på humör alltid

Trikebyggaren ringde igår och undrade hur bred min packväska var. Den är 65 cm, så nu har han bestämt, att det blir 12 cm på var sida. Hela 24 cm smalare!! Tänk, sen behöver jag inte "slänga ut" ena bakhjulet i diket vid möte, på vägen mellan Blomberg och Hällekis säteri, inte mellan Stenum och Axvall heller för där är det smalt. Jag behöver inte hålla järnkoll på bakhjulen när det är trångt mellan fordonen i staden och på parkeringar. Jippie!!!!!

Nu är kamraterna tillbaka med ALLA grejer i "smörbyttan". "Kortaste" boendet jag varit med om....*L* Hoppas att det blir bra nu.

Det var bok- och filmbytardag på Falkängen i söndags, riktigt mycket folk. Trevligt att botanisera bland lite deckare, men tyvärr så hade jag läst alla som fanns med. Den 8 mars då blir det en ny bytardag. Får väl ta med mej några kassar med utlästa böcker. Finns knappt några bokstäver kvar i vissa *L*.

Må gott

Inga kommentarer: