torsdag, januari 16, 2014

Nya hemsidan

är uppdaterad, ordentligt uppdaterad, den är helt nybyggd och MASSOR med nya bilder. Har suttit ganska länge med att kolla bilder, redigera bilder och lagt in bilder. Byggt om hit och dit, flyttat kategorier hit och dit, lagt till och tagit bort. Nu är jag nog klar så här långt.

Nu ska det scannas in GAMLA bilder, de som inte finns i det digitala systemet….. är ju några tusen det också, men först ska jag till Eva och fota nya katter och vinster i morgon förmiddag. Därefter så kan jag ta itu med.

Nu är frågan ska jag scanna från negativen eller från bilder som sitter i albumen. Vilket blir bäst tro. Å andra sidan så blir det bara de bästa bilderna om jag ta dem ifrån albumen.

Visserligen så sitter alla negativ i pärmar, ordentligt daterade, men en hel del av bilderna är ju bortsorterade för de inte var bra. Det blir nog att plocka isär albumen. De kommer ju ändå att kasseras sen. Finns ju ingen mer än jag som är intresserad av mina gamla bilder.

Må så gott.

Inga kommentarer: