onsdag, januari 08, 2014

Ett år sedan är det idag

Förra året detta datum åkte jag till Eva, hon och några medhjälpare var iväg på ett tillslag. Jag var där i tid för att “ta emot” med kameran. Trettio!!!!! katter hämtades. Dessutom var det 10 som kommit in tidigare under veckan som skulle fotas. Fyrtio katter på en dag, ja tror jag höll på i nästan fem timmar. Det var löpande band-principen som fick gälla.

En plockade ut ur burar, en antecknade, samtidigt som jag fotade, Ett av jourhemmen, var där och plockade med sej ett gäng direkt efter att allt var klart med mat, vatten, toa och fotografering. En del av dessa katter är med på framsidan av årets almanacka, hade sånt flax så åtta befann sej i klösträdet samtidigt.

almanackan-214x300

Finns fortfarande ett antal almanackor att skicka efter.

Igår fick jag nog av julen, ut åkte både gran och ljusstakar, in på vindsskrubben, där får det vara tills nästa säsong. Förstår inte varför det var en massa fågelfjädrar under ovan nämnda gran. Kan det ha varit vår svart/vita julkorv. Det är så att Lurvas har lagt på sej lite under julen, för mycket skinka kanske, så nu går han under namnet Korven.

20140108_1

Han gör inte många knop, ligger mest å tvättar sej.

Idag var det massor med Domherrar och damer vid fågelbordet, det ska väl bli kallare nu. Ekorren kommer väl snart och knackar på fönstret också för det inte finns nåt kvar till honom.

1476326_10152223875115337_1724257092_n

Önskar er en god afton

Inga kommentarer: