måndag, maj 13, 2013

Trädgårdspyssel idag

När det var anständig tid att starta gräsklipparen med tanke på grannar så hyvlade jag av gräset för första gången i år. Det är gött att gå och filosofera fram och tillbaka över tomten med en brummande klippare framför sig. Luktar gott gör det och det blir rasande snyggt också.

En välbehövlig dusch efteråt och sedan en tur till handelsträdgården i KinneVedum. Vid kyrkan blev jag stoppad av polisen. Nykterhets- och körkortskontroll, Nykter var jag och lappen hade jag med mej. Från andra håller var det hastighetskontroll.

Blommor blommor blommor och åter blommor i växthusen. Han är otrolig till att fixa fram fina plantor. Det blev lite pelargonier och surfinor och två sådana här samplanteringar som var så läckra.

20130513_1

Sen var det flyttning av vissa växter och pôta ner andra växter, har hållit på hela dagen och nu är jag riktigt nöjd och mör. Så nu blir det vila samtidigt som jag lyssnar på Björn Afzelius. Har fullständigt snöat in på hans musik just nu. Vissa texter är som en ren “käftsmäll” Ikaros är en av favoriterna, Natt i Ligurien, Sång till friheten, Isabelle osv osv.

Ha en bra kväll.

Inga kommentarer: