lördag, maj 11, 2013

Slipper å dö nyfiken…..

I går skulle jag åka in till Sjukhuset i Lidköping för att magnetrönta min axel. De ringde och sa att de hade ett återbud så kunde jag komma redan klockan två var det jättebra. Detta ordnades och klockan två var jag på plats. Trodde ju naturligtvis att det var en sådan röntgen som jag gjorde sist i Falköping när jag hade blivit påkörd i en korsning på väg hem från arbetet.

Så var nu icke fallet, det var inte en “öppen” kamera, jag skulle in i tunneln. Kan ju lugnt säga att det är ingen vidare trevlig upplevelse. Snacka om att känna sej “levande begravd”. Hoppas nu att bilderna blev bra så jag slipper göra om detta. I så fall kommer jag att be om att få åka till Falköping istället, tar längre tid men panikångesten slipper man.

Ja, ja jag slipper iallafall dö nyfiken i denna fråga hur det var.

Om ett par timmar så ska jag iväg till arbetet igen. Kommer nog att gå väldigt långsamt för mej idag för kroppen är inte med mej som jag vill. Seg, stel och värkig. Ska först försöka riva igenom kartongen med alla mina DC-skivor på vinden. Mias mamma har lånat en lite ljudanläggning av mej och ska se om hon kanske vill låna lite musik, typ Manhattan Transfer, Steely Dan och Real group. Kanske hittar lite mer musik som passar Mamma Gunnel 92 år. Hon lånar även DVD-filmer, Morden i Midsomer och Kommissarie Lynley, hon liksom jag gillar Mord i Engelsk miljö.

Ha en god tur idag ni som ämnar åka hoj.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hoppas det inte är nåt. :-) Tazz&Kram