fredag, mars 15, 2013

Smått & gott i solen

Har väl inte hänt så där jättemycket sen sist. Solen skiner på dagarna och det är svinkallt på nätterna. Igår var jag en sväng till Skara, skulle härma fina grannen, som hade inhandlat en så väldigt fin bordslampa. Blev så avis på denna, men Ingela sa att du får köpa en du också om du vill. Jag åkte tidigt till Coop i Skara för att fixa en, men se det sket sej, de var slut!!!! Shit också. Resten av den dagen gick åt att vårda världens skallevärk och på kvällen samlades sommargänget för schemaläggning. Nu är det klart. Känns bra.

När jag väl välte mej ur lopplådan i morse, så tog jag mej an att städa kåken. När jag hade startat med detta kom Herr Pappskalle och hälsade på. Han hade med sej en present till mej, en flaska vin, som tack för hjälpen för att jag hjälper dem  i Skaraborgs Cruisers med lite smått och gott. En flaska vin är ju alltid gott.

Fortsatte att städa när vi hade fikat, efter detta tog jag mej an det där herket med kablar vid den stationära datorn, det har en förmåga att bli ett ormbo där med alla USB- och strömkablar. Nu är även det gjort. Fixade lite med presentkort till Chefen, som ska säljas på Falkängen.

I morgon blir det krig på Skagen igen. Kompisarna kommer hit för att få stryk i Fia me´ knuff. Blir väl lite mat och dricka till detta också. Sen ska vi klå dem, Torbjörntorparna!!!!

Fialottan Smulan gottar sej i solen om dagarna. De små liven längtar efter värme nu.

20130315_1

Här ligger hon på det snöfria stället vid trappan på framsidan. Attans snö till att vara seg. Nu vill jag ha värme!

Ha en bra helg alla vänner, ovänner, knallkorkar och stolpskott. Ingen nämnd och ingen glömd.

Inga kommentarer: