fredag, mars 22, 2013

Fick lite bryt idag

visste inte vad jag skulle hitta på. Måste ha någonting att göra hela tiden. Så vad gör man, börjar städa. Torkade/diskade alla lampor även de i taket kastade/flyttade några krukväxter och plockade om lite här och lite där.

Klart, vad gör jag nu då.

Jo jag ger mej på att putsa det ärvda matsilvret. Detta tog en bra stund. Fotograferade allt ,sorterade, paketerade och märkte upp, vad som var vad, jag rullade in allting i mjukt tyg och plastpåsar utanpå detta för att det inte ska bli svart så fort. Förhoppningsvis så kanske jag kommer att använda det lite mer också.

Min dopfunt, som min mor tyvärr har graverat med min dopdag var så jävla svart. Den fick sej en rejäl omgång kan jag lova. Min bror har en likadan med sin dopdag graverad. De blir hemskans fina när de är nyputsade,

20130322_1

Nu var klockan drygt 14.30 så det  var dax för mat.

Sen var det bäst att börja elda lite så inte gubben får bryt, för att det var kallt inne. Jag gillar ha det lite svalare när jag håller på att greja. Strax var det varmt å gott, å då passade jag på att ta en liten lur.

Nu händer det väl inte så mycket mer idag, men om jag orkar i morgon så ska jag ta itu med vitrinskåpet med alla tomtar, det är verkligen dax att damma och diska dessa OCH dokumentera. Det är en hyfsat fin samling. Samtliga Jenny Nyström utgivna av Kalmar läns museum.

Hoppas ni får en bra helg. Det ska vi ha här på kullen och på söndag ska Matilda fira sin 10 årsdag.

Å Lurvas ligger på finaste duken och mår!

20130322_2

Kram kram.

Inga kommentarer: