torsdag, november 22, 2012

Puttekopia

Trodde att broders gamla katt hade återuppstått när jag kom till katthemmet idag. Jag blev alldeles kall när jag kom i i karantän och skulle fota, men jisses är det Putte som kommit till rätta. Han försvann för några år sedan. När jag kom hem var jag tvungen att kolla gamla bilder om det var Putte, men det var det inte. Hebbe som jag döpte honom till har också doppat nosen i mjölkchoklad.

SONY DSC

Innan vi var i karantän så var jag i kattungerummet, jisses!!!! sex kattungar klängde i knät och en var bakom nacken på mej. Finns det något ljuvligare än kattungar som är fulla med lek . och livslust. En liten svartvit sak försökte upprepade gånger att krypa in i näsan på mej, när inte det gick så började hon tugga på hakan och underläppen, sen gjordes ett tappert försök att kolla hörselgången också, men de är så igensvullna så hon såg nog inget ljus i andra änden (vaknade i morse och hörde nada)

Nästa helg så är det ju kattens dag och första advent och dessutom så fyller jag år. Jag ska befinna mej i Götene  på Mörk&Söner för att informera och sälja saker åt katthemmet. Dessutom ska Lotta vara med och visa upp sina Main Coon katter. Får väl skaffa hörselproppar för annars så tjötar hon hål i skallen på mej *garvar* Om någon vill så ska jag fotografera någon med någon av Lottas katter i famnen. En förstoring i A4 format, ska kosta en 50-peng och dessa pengar ska gå till katthemmet, naturligtvis!

Kväll på er!

 

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis i förskott ! *ler* Tazz&Kram