söndag, oktober 10, 2010

Sen sist

Har det varit fredag och då jobbade jag en stund. Sen hände det inte mycket mer den dagen.

Lördag förmiddag var vi till Hjelmsäter, tillsammans grannarna Ingela och Tomas. Där vandrade vi runt och pratade skräp med alla hantverkare och diverse annat löst folk som var bekanta. Jag inhandlade en stycken limpa och en bit chokladsockerkaka i bageriet. En burk med vaniljpäron som egentligen var mina (de är plockade i våran trädgård) och en burk med conjaksplommonmarmelad (erhölls  gratis) av Carl och Flora.

Efter detta så gick vi till nästa byggnad där pratade vi med Smeden Therese och hennes Lila mamma (ja lila inte lilla) Echsets. Sedan intogs årets soppa med årets bröd, kaffe och årets kaka, Övervåningen invaderades efter denna lunch. Ingela inhandlade ett styck lammullsskinn och i min ficka “slank det ner” en liten vätte.

Dessa grannar följde sedemera med oss hem till Skoghall och där fortsatte vi att prata skräp.

Kvällen tillbringade maken och jag hos kamraterna Anita och Rolle (kattungegos med Harley myspropp). Vi spelade även en omgång Fia med knuff . Rolle fick inte vinna denna gången heller. 

Söndagen startades med kôrkekaffe hos Ulla-Britt. Olle bytte en glödis på min bil. Måste man montera ner halva bilen för att byta en glödlampa *morr*. Det är inte utan att jag skäms när jag inte klarar av att byta en glödlampa själv längre….

Plockade även in resterande blommor som behöver skydd mot kylan. Änglatrumpeten är nu bara hälften så hög mot vad den var klockan 11.00. Vi har lite lågt till tak i källaren så den kapades rejält *snyft*.

Nu är det kvällen och jag är trött!!!!

I morgon ska jag till Skövde och min tandläkare Gunilla S och efter henne till tandhyginisten Gunilla O. Undrar om jag kommer hem “tannalöser” efter detta….. Passar väl på att hälsa på “staborna” också.

1 kommentar:

Unknown sa...

Lät härligt skönt och avslappnat.
Hoppas besöken hos tandläkare och hygienist går bra och du har några tänder kvar när du kommer hem.
*ler*