lördag, januari 04, 2014

God fortsättning!

Inget skvaller och inga skandaler att berätta om. Nyår firades som vanligt hemma. Jag missade tolvslaget på grund av trötthet och värk, jag gav upp vid elvatiden. Vaknade vid tolvslaget av att det sköts nåt så förbannat i byn. Lyfte i och för sig bara på ögonlocken och konstaterade att det var 2014 nu då. Lurvas hade legat bakom fåtöljen och Snuttis under granen och Smulan drog ut genom luckan så det blixtrade om tassarna. Alldeles vettförskrämd var hon. Detta talade maken om för mej på morgonen. Hon kom in så fort det lugnade sej ute. Nu är allt som vanligt igen.

Jag är trött, så förbaskat trött. Kan sova, om jag somnar, tolv timmar utan problem. Förbaskade mediciner, samtidigt som de är bra, för somnar jag så sover jag, vilket är skönt.

Idag har vi nästan haft släktmöte igen, först kom bästaste Pappa med sambo för att fika, kôrkekaffe klockan elva. De ringde på med näsan, de hade årets första semlor med sej. När de hade åkt så ringde Tezzan, hon var rastlös och ville komma å fika hon också, hon ringde också på med näsan, fikabröd hade medtagits, men hon fick ju lite mat också när hon kom.

Nu har tystheten lagt sej, Smulan har kommit in, hon drar ju ut när det kommer folk. Hon ligger i sin skål och snarkar. Lurvas ligger i huset nedanför i klösträdet och snarkar. Snutteruttan ligger på övervåningen.

Ska börja läsa på det fjortonde äventyret med Jack Reacher, sen är det bara ett äventyr kvar. Får väl separationsångest sen. Det fick jag iallafall efter alla böckerna om Harry Hole, den alkoholiserade snuten i Norge, skrivna av Jo Nesbö.

Ha en bra fortsättning på det nya året!!!

Inga kommentarer: