lördag, november 09, 2013

Senaste sekreteraren

Hualigen, första stora grötrörardagen och skinkmackbredardagen är till ända. Det var väl sisådär med folk, lite trist väder för att ge sej ut, med andra ord ruskevär. Trots detta så fick vi så småningom fullt upp i stugan, med diverse arbetsuppgifter. Kaffe och mackor vill folk iallafall ha, det är ju bra.

Hemkommen så satte jag mej i goaste fåtöljen och bara slappade, vilade fötterna och kroppen i övrigt för den delen. När jag satt här med min tekopp så kommer min sekreterare och började att skriva på datorn. Hon är ju inte så flink i tassarna utan hon mer tryckte på alla knapparna på en gång, nåt står det väl diskuterar väl Snuttis, några låtar raderar jag väl från Spotify, vilket hon gjorde förra gången hon satte sej eller klev över tangentbordet.

Hur som helst, så här vacker är min sekreterare.

20131109_1

Vi sålde några katthemsalmanackor och julkort idag, hoppas det blir fler i morgon. Kom gärna å ta en fika eller en tallrik gröt, eller varför inte en liten jultallrik hos oss.

Inga kommentarer: