torsdag, november 21, 2013

Rätt gött var det

när julmarknaden stängde efter 9 dagars rusch. Slutade lite tidigare på söndagen då det kom besök från Ulricehamn. Ollebror Björn med sambon Maj-Lis kom upp en sväng för att kolla Falkängens marknad. Jag gick faktiskt med dem runt lite och när vi var klara så åkte vid till Carinas Kök & Bar för att äta. Kaffet intogs i hemmets lugna vrå.

Ingen sovmorgon på måndag. Iväg tidigt för att åka till bästa Bilfirman och skifta till vintersulor. Det var en riktigt vacker morgon.

20131121_1

Ganska kyligt var det också för den delen, men en hyfsat fin dag. När jag kom fram till Falköping så började jag med en biltvätt. Ner till Tony, in med bilen. Medens jag väntade fick jag kaffe och massage!!!! På vilken bilverkstad får man massage???? Nä det var en massagedyna som kunderna får utnyttja medans de väntar. Fick vänta lite längre än vad det var tänkt, för Anders hade glömt att köra dit mina däck. Därefter så for jag mer till LP-bilar för att hälsa på dem och fika lite till. Sen styrde jag hemåt och upp till vårat garage på etage tre, lastade ur och spolade av sommarskorna.

Sovmorgon på tisdag, nehej inte då, in till Länsförsäkringar för att fixa lite. Vi har bytt till LF bank vilket visar sej vara riktigt bra. Sen var jag till Eva för att fota katter, vilket inte gick, det enda som hände var jag jag blev biten av en kattunge. Attans surpadda!!! De får lugna sej lite så tar jag det nästa gång. Efter detta misslyckade försök så åkte vi till Alexandra för där skulle det också fotas. Dreamis Kattgodis ska ha en “adventskalender” under december på FB och då får man rösta på bilder från olika katthem. Eva kommer att ha med åtta katter som förhoppningsvis genom denna kalender får nya hem. Katthemmet får även Dreamispåsar. Ju fler röster på bilderna, ju mer godis till katterna.

Om kvällen låg Smulan i sin korg, svansen hänger utanför. Lurvas hade totalt tokspel, mattor låg inte där de skulle och om de låg kvar så var Lurvas under. Ut med alla leksaker och for omkring som en tok.

20131121_2

Om onsdag, ingen sovmorgon, då var det jobb som gällde. Lite städ och lite bädd och lite fix här och fix där. När detta var avklarat så satte jag mej vid stora datorn och fixade till bilder som ska skickas.

Om torsdag, efter fyra fem nätter med usel sömn så fick jag inte sovmorgon idag heller. Nu skulle jag till Kärnsjukhuset i Skövde för att slätröntga axeln och även ett besök hos läkaren på ortopeden. Hade snöat på Billingen kan jag säga, jag tar ju alltid småvägar, skulle jag ju inte gjort för det var hemskans moddigt och slirigt.

Detta sjukhus känner jag väldigt väl då jag jobbade där förr. Det första jag gjorde så gick jag till mina gamla jobbarkompisar, de få som är kvar. Pratade lite och lämnade mina tillhörigheter där. Röntgen 11.15 och jag kom in bums. Det blev en jobbig grej för de bände och vred, och still skulle jag ju vara också. Det tog väl en kvart innan de var klara. Tog vägen om Kärnhuset, köpte en macka så kunde jag luncha ihop med gamla kompisar på kontoret. Larmet hade gått att jag var där så jag träffade flera av gamla kompisar och även en av vaktisarna kom och hejade.

Senare 13.40 skulle jag befinna mej på mottagningen, där låg de efter, kom väl in en halvtimma för sent. Då hade läkaren kollat bilderna och han kliade sig i skallen. En märklig pålagring syntes på röntgen, den syntes inte på den tidigare magnetröntgen som jag gjorde i maj. Så nu blev det ingen åtgärd för han ville konsultera radiologen innan han gjorde nåt. Så nu ska jag tillbaka på måndag. Fick lite nya smärtstillande piller så jag klara mej över helgen och även kanske kan få lite sömn. Får väl se vad han säger på måndag. Ett plus till honom HAN BRYR sej och han är så trevlig och vänlig, hjälper mej till och med på med tröjan och jackan. Han tycker att jag ska försöka avlasta axel, men jag måste ju använda högerarmen.

I morgon har jag fritt, får sova hur länge jag vill, men jag är nog piskad att tvätta och städa lite.

Ha en god kväll.

Inga kommentarer: