onsdag, oktober 02, 2013

Vackert ute men kylslaget

Färgerna sprakar just nu, det är så fint utanför. Bilder taget från sovrumsfönstret, strålande solsken när man vaknar och så slår upp gluggarna och ser dettaSONY DSC

Kliver jag sen upp ur lopplådan och tittar ut åt andra hållet så ser jag detta.

SONY DSC

När jag på eftermiddagen går å hämtar posten kan man njuta av detta.

SONY DSC

Hösten är fantastisk.

Är jag inte ute och grejar så grejar jag inne eller läser med fullt ös i hörlurarna, jag har nämligen börjat att lyssna på musik igen. Efter 10 år av tystnad så är det riktigt kul och skönt att lyssna på musik. Har även införskaffat MP3 spelare så nu är det musik jämt. JJ Cale, Clapton, Dire Straites, och naturligtvis Wiehe och Afzelius som är de bästa.

I förra veckan så sattes det upp ny bänkbelysning i köket och bordet blev belamrat med diverse saker. Snutteruttan har ju sin mat där och nu blev det problem, hon fick inte plats. Får väl göra som människorna då, utnyttja stolen.

SONY DSC

I morgon blir det nog en tur till veterinären med Lurvas, han vart ju sårad i strid och nu vill jag kolla upp detta, det ser fint ut men det luktar inte gott. Får väl se om han kan tänka sej att komma in också, det är det största problemet. Ska ringa till veterinären i morgon bitti.

Själv har jag ÄNTLIGEN fått en tid till ortopeden på KSS, den 15 oktober ska jag dit och ha med mej herr Axel, han är för jävlig just nu. Tezzan sa till mej att skräm- och skäll så kanske han försvinner men inte f*n hjälpte det. Inte ens när hon skällde.

Trädgården är snart höstklar, värmen är säkrad med massor med pellets och ved så nu kan jag läsa nya spännande deckare och musik i lurarna, hela hösten med avbrott för julmarkanden. Vi ska julpynta om en månad på Falkängen.

Tänk om det ändå kunde bli några hojturer till i oktober.

Ha det gött

OBS! på lördag den 5 oktober mellan 11.00-14.00 är det öppet hus på Evas katthem. Välkomna!

Inga kommentarer: