onsdag, oktober 16, 2013

Dagens presenter

 

Måndagen då jobbade jag och efteråt vintertvättade jag hojen så nu är den ren och fin tills det blir vårpremiär. Sen hjälptes Olle och jag åt att köra bort all fallfrukt, blev tre skottkärror med äpple och päron,. Nu kan hjortarna mumsa i sej i skogskanten istället för trädgården.

Igår så var jag då äntligen på KSS Ortopedmottagningen. Det tog tid kan jag lova. Först så träffade jag läkaren då och han ryckte och vred och vände, frågade och frågade, kollade smärtorna gentemot  MR-röntgen, dessa stämde inte överens. Nervskador???? En lokalbedövning sattes i skulderbladet, trodde fan i mej att sprutspetsen skulle komma ut på framsidan. Därefter fick jag avgå för att återkomma efter 45 minuter. Tur arr jag har å göra när jag är där. Jag var bort till min gamla jobbarkompisar, de få som är kvar, jag jobbade ju på den administrativa sidan i 15 år och det är 23 år sedan som jag slutade så i dagsläget var det bara tre kvar. Tiden gick fort när vi pratade om “gamla tider”.

Tillbaka till läkaren, bände och vred igen, ingen förändring/bättring av lokalbedövningen. Nya mediciner och ny kontakt efter en vecka om hur jag mår. Han bryr sej i alla fall. Cortisonsprutor gäller INTE i detta läget sa han och det var skönt att få detta bekräftat.

Idag var vi en sväng till Kiahandlaren i Falköping igen, måste ju jävlas lite med Anders. Det är bara att ge på och nu gav jag på honom igen om att han glömt att jag fyllt 50 (var ju tre år sedan). Anders reser sej genast och går ut i garaget, återkommer med dagens present.

20131016_1

Första hjälpenkudde, en stjärtlapp (ifall rumpgrillen i bilen går sönder) och ett multiverktyg med lampa, den kommer till användning i jobbet.

Alltid lika kul att komma till LP-bilar i Falköping.

I morgon jobb, sen får vi se hur jag mår, kanske blir det något med att syssla med.Måste åka till Klingen också, honungen är tvärslut så det blir till att köpa en låda igen. Fredag ska jag till katthemmet igen å fota nyinkommet.

Inga kommentarer: