lördag, juli 27, 2013

Idag död för omvärlden

Satan så trött jag varit idag, jag sov till klockan 15.00, var uppe ett par gånger och intog lite vätska i form av te, se gick jag å la mej igen.

Värmen suger, det är jävligt varmt i köket på jobbet, det är jävligt varmt ute och det är flämtvarmt inne, jag väntar bara på ett rejält åskväder och rejält med regn. Kom väl 10 droppar i dag på förmiddagen sen var det slut. Vattna vattna vattna, tur vi har vår gamla brunn igång och dammen i stenbrottet på baksidan så vi har “gratis bevattning”

Det har varit mest jobb i veckan å när det har varit dax att gå hem så har jag legat som utslagen i värmen. Jag gillar inte värme, inte över 18 grader kan sträcka mej till 20, men sen blir jag dålig. Jag blir yr och konstig (troligen vätskebrist) men jag dricker å dricker å svettas och svettas å trött som fan blir jag. Sova är svår då det blir för varmt och jag kan fasen inte sova utan “nåt över mej” en filt eller täcke.

I kväll är det nästan uthärdligt att gå utomhus. Gubben och jag satt en stund på trappan och tog en pilsner, men vi är trötta så det blir nog horisontalläge snart.

I morgon ska vi till Karleby, ska möta pappa och Marita på Persgården för en namnsdagsfika. Är det uppehåll så blir det hoj annars så får vi väl åka bil.

Ha det bra alla.

Inga kommentarer: