fredag, juli 12, 2013

Ett besök i Ulriceham

hos Björn, Maj-Lis och Kurt.

Torsdagen så startade vi strax efter nio för att besöka Ollebror, Björn med sambo i Ulriceham. Underbart väder att åka i, lagom kyligt/varmt, så det var gött att köra. Stannade i Falköping och drack kaffe, för jag höll på att somna, så gött var det.

Blev kaffe när vi kom fram också, sen var det skitprat och jag kollade hojen lite för jag hade inget hel- och halvljus, men när jag trasslat färdigt under tankpaden så funkade ljuset igen.Glapp nånstans. Lite senare så var det middagsdax tillsammans med Kurt. Vi åt och Kurt betade.

20130712_1

Sen jobbade Björn lite och vi satt på altanen och pratade. Startade typ vi halv sex för återfärd hemåt och Björn och Maj-Lis åkte med en sväng. Bkörn fick agera som roadcaptain, en gång aldrig mer, det blev en del grusväg. Jag HATAR grusvägar!!! *ASG* Vi anlände Skagen vid typ åttatiden, då var det ett glas rött på altanen och sedan lopplådan. Mår ju ganska kass efter så många mil.

I morse så for Olle in till jobbet en sväng och uppdaterade sej, han ska ju börja på måndag igen efter fyra veckors semester. Medans han var borta så vattnade jag blommor och tvättade hojen. Det skulle ju åkas en sväng idag också. Pappa och Marita skulle möta upp oss i Mariestad för att ärta lunch. Där ute på Kalrsholme så finns det ett mycket vindpinat träd. Att det “står” upp över huud taget är väl ett under. *ler*

20130712_2

Kan väl lugnt säga att det lutar något. Ett tips till er som ska äta på Holmen, beställ inte lövbiff, den var seg som en skosula.

Efter vi ätit så tog pappa och jag kort på varandra.

20130712_3

När vi kom hem efter den vanliga omvägen plus lite mer omväg så fick Olle klippa gräset, vi har ju ingen Kurt som gör detta så maken fick lite motion. Själv satte jag mej för att redigera bilder och uppdatera katthemmets hemsida för jag var ute tidigare i veckan och fotograferade. Det hade kommit in tretton nya missar. Här är en som jag föll pladask för.

SONY DSC

Vilken sötnos, Butterfly fick hon heta. Jag som älskar “paddor” hade gärna stoppat ner henne i fickan och tagit med mej hem.

Nu försöker jag få kontakt med min Lillebror Micke med sambo. Kanske vi kunde ta en hojtur i morgon tillsammans. Är ju som sagt ledig torsdag till söndag och vädret är ju bra och hojarna bönar om att få komma ut ur garaget.

Ha en go kväll!

Inga kommentarer: