tisdag, april 16, 2013

Ska hämta

mitt egensjälvsydda lapptäcke från kemtvätten idag. Har inte använt detta på många år, men nu passar det på fina sängen igen. Hade “pippi” på att hållas med textil för många år sedan. Detta resulterade i bland annat två lapptäcken. Ett åretrunttäcke och ett jultäcke. Nu ska detta fram ur garderoben.

Åker nog en sväng ner till Falkängen också och en sväng till chefen mamma med lite filmer som hon vill låna. Kommissarie Lynley blir det denna gången. Mamma Mia har mördat färdig i Midsomer.

Sår väl ta tag i dammsugaren när jag kommer hem, satan i gatan var katterna släpar in mycket skräp nu. Många leriga tassavtryck överallt också. En skitig period nu innan det torkar upp. Missarna ska ju naturligtvis vara där det är som skitigast också.

Vila ska jag också göra, jag är trött efter förkylningen och jag sover som en gris. Död för omvärlden, fick höra att grannen knackat på igår, men jag vaknar inte av varken detta eller när telefonen ringer. Ganska skönt faktiskt.

Bäst att vila ordentligt, för snart, mycket snart drar cirkusen igång på Falkängen, den 1 maj är det dax och tiden rullar på som satan. Endast 14 dagar till öppning. Tänk om det kunde bli någon tur på hojen innan det är dax.

Snart är den sista snödrivan borta från trädgården, då ska det fixas vid dammen, var ute och kollade nu, det ser för djävligt ut där just nu. Gamla löv ligger som en tjock matta och vattnet i dammen är LITE sunkigt efter vintern. Hoppas kunna fixa detta i helgen så kan man lyssna på vattnets porlande när fontänerna är igång. Hoppas även att altanen kan iordningställas med möbler och fluffiga dynor. Vill även ställa ut alla blommor som jag har väckt ur vinterdvalan, de växer mej ur huset snart.

Önskar alla en bra dag.

Inga kommentarer: