torsdag, april 11, 2013

Jag är sjuk

Förbannade influensa som jag nu till sist åkte på.

Igår var jag och besiktigade bilen på förmiddagen, sen åkte jag hem å la mej. Idag var jag hos bästaste Linda och klippte mej. Tvingade mej till Lidköping för att handla papper till skrivaren och köpa lite Dahliaknölar som jag har lite idéer för. Sen åkte jag hem å la mej. Nu har jag varit hos Björken och bytt till sommarskor på bilen å nu ska jag gå å lägga mej.

När jag var på Granngården så frågade jag om de hade nåt foder till Katthemmet. Fick väl c:a 50 kilo som de hade skrivit bort pga kort/utg datum. Sånt är välkommet. Det är ju inget fel på fodret men tillverkarens garanti har ju gått ut. Så nästa gång jag åker till Eva så får hon lite Hills kattmat. Jag har ju jobbat på Lantmännen/Granngården i många år så det blev ju lite prat när jag var där. Inte många kvar i Lidköping nu, de har antingen som jag blivit uppsagda eller också har de flyttat till Malmö.

Hela huvudkontoret med tre våningar är tomt, sorgligt att se, men allt ska till Malmö så det är väl bara att gilla läget. Jag gillade inte erbjudandet så jag gick hem och fick istället ett nytt jobb inom något helt annat. Från att suttit vid en dator hela dagarna så blev det 1:e kvastförare/mackbredare på Falkängen där jag trivs alldeles utmärkt. Vi är ett himla gött gäng så det tar udden av att det är jäkligt tufft för kröppaskrället. Nu om c:a tre veckor så drar säsongen igång på allvar. Då är det öppet sju dagar i veckan från 10.00-20.00 plus frukost mellan 08.00-09.30. Hoppas vi ses i sommar.

Funderar nu på att gå och lägga mej, är ni förvånade?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej söster! så klart att du skulle bli sjuk/förkyld samtidigt som jag. Behöver dom inte någon mer kvastkörare eller nått annat till en till som inte ville vända kosan mot Malmö. Ha det gott och krya på dig.