fredag, juli 06, 2012

Lite för mycket just nu

Bloggat har jag inte gjort på LÄNGE. Det är för jäkligt slarvigt av mej att inte skriva här på flera veckor.

Har väl inte gjort så mycket mer än jobbat och vilat och jobbat lite igen, så orken till att skriva har trutit.

Idag är jag hur som helst ledig, var ner till Apoteket Röda näsan på förmiddagen, inhandlade en vit och en röd handväska. När jag kom hem igen kastade jag på mej skinnstället och åkte en sväng. Var hamnade jag då, jo på Falkängen. Jag lovade en av hantverkarna igår, silversmeden, att jag skulle komma ner för han var nyfiken på hojen. Jag åkte dit och det tar ju en stund, måste ju prata lite med den och den och den. En fika på trappan med chefen som också hade slappardag idag. Hälsade på Karin, chefens svägerska, som är gästutställare i en av butikerna denna veckan. Attans vilka fina tröjor hon sticker. Sen blev det en rejäl omväg hem.

Ringde sedan till garaget och tydligen så ha de fått tag i däck nu. Det är attans besvärligt att få tag i 13" däck till min hoj. de ville ha lite mått för det är inte av samma tillverkare och inte riktigt samma dimension som jag har idag. Passa ska de tydligen göra iallafall.

I tisdags när jag anlände till jobbet så stod där en man och handlade fika, som jag faktiskt kände igen, det var min svåger som från Halmstad som var där. Han och maken hade kommit överens om att åka till Spiken på kvällen, veteranbilsutställning. Inte trodde jag att han skulle åka via Falkängen. Hann inte prata så mycket med honom tyvärr, och när gubbarna väl kom hem från evenemanget så var jag på väg till lopplådan.

I onsdags var det musikunderhållning på kvällen bakom kaffestugan, rockabillygängen Fertilizers var där igen, och detta gäng drar folk kan jag lova. Var ledig den kvällen men åkte ner för att lyssna, tji fick jag den här gången också, det blev kökstjänst, dessutom så fick maken stå och sälja kôrv me brö på baksidan. Han hade lovat att göra detta tidigare i veckan.

Det kom som sagt mycke folk och många kändisar. Bror min och Hebbe var där vid lunchtid. Under kvällen så kom det ett flertal från "di hårde pôjka i Axvall" och ett helt gäng från Tidavad MC. Satan i gatan vad glad jag blev när dessa kamrater dök upp för att lyssna. Samtliga ur dessa gäng åkte vidare innan det slutade, de tog vägen om bror mins boställe och de överraskade nog honom, Hebbe och barnen ganska rejält när de kom dundrande genom skogen.

I går när jag kom till jobbet så var det ännu mer kändisar på fiket. Såg på långt hålla att det var nog GP som satt där men blev samtidigt lite osäker, vad gör han här. När jag sen fick se han från "framsidan" så visst var det GP och Margita tillsammans med syster och svåger. Tur var väl att jag var tidig (som vanligt) till arbetet, så jag kunde sitta å språka med dem en stund.

Denna helgen är min lediga helg och jag hoppas det kommer att vara uppehållsväder, vilken knappast är troligt, hoppas kan man ju göra. Är vädret OK så kommer nog maken att åka till Falkenberg. Han och bröderna ska väl kolla in ett sånt däringa "köra runt på bana med bil lopp". Jag borde åka nog till Ulricehamn om det ingen blöta är, för Anders sa att jag har fel typ av oljeslang. Den ska bytas och det kan han göra medans jag väntar. Om det regnar så blir det kattfotografering.

Hittade en kul bild på FB i morse som jag stal.

20120706_1

Kan mycket väl vara jag!!! Jag hatar att vara normal!!!! Bättre att lufsa omkring i skinnställ och åka hoj…….

Resten av denna fredag så ska jag vila och vila och vila lite till.

Ha en riktigt braig helg alla där ute i världen.

1 kommentar:

Unknown sa...

VILKEN underbar bild.
Ta hand om dig !!!
Kram