fredag, juli 27, 2012

Krångel med ditt och datt

Var till Eva på förmiddagen tillsammans med maken. Fotade en nykomlig, en liten svart sak som lämnats ensam i lägenhet i 5 dygn *morr* Nu är hon hos Eva och mår bra.

Försökte även få ordning på outlooken nu när hon bytt e-postadress men tji fasen fick jag, hon får logga in på one.com så länge.

När vi var hos Eva ringde Olles bror, Björn och frågade om Olle var på väg. De ska ha några dagar tillsammans på motorcykel. Ett liiiiiitet missförstånd ang tid. Olle trodde att Björn menade att han skulle åka från Halmstad till Sparreholm (där de skulle träffas) klockan fem i eftermiddag, men Björn hade åkt klockan fem på MORGONEN *mohahaha* så det blev att snabbt åka hem och Olle packade för att ge sig iväg. Jag tog hojen och åkte tillbaka till Eva. Kanske inte var nödvändigt, men det var lite mer som skulle fotas och vädret var fint och jag var ledig så  jag åkte tillbaka. Alla resterande vinster i medelmslotteriet fotades, den nya kattungerastgården och lite annat smått och gott. Medna jag var där lämnades tre katter ut till nya ägare.

Rolle och Anita ska hämta Porscha i morgon. Lyllos dem jag gosade med den lilla idag och sicken tjej säger jag.SONY DSC

Nu får Haley nått att leka med en alldeles egen Porsche.

När jag skulle åka hem från Stenum så blev det ju en liten, men bara liten omväg. Det blev vägen via Skärv, Lerdala, Timmersdala (där stannades för matintag) sen ä vad f*n, jag åker via kåken och ser om det finns någon där (tomt) bara att åka vidare via Tidavad, Böja, Klyftamon, Hällekis (tanka) och SEN åkte jag hem.

Vattning av blommor är avklarad och nu intages en kopp te på den nymålade verandan. I morgon är det arbete på förmiddag och så blir det Tidavad MC ska gruppfota alla medlemmar. Det blir nog en prövning att få alla gubbarna att le och stå still samtidigt :)

Ha en bra helg ni läsare.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Detsamma ! Kram i mängd :-)

Ronald sa...

Ha ha , vi skulle gett väckarklockan till Olle :D Rikard vaknade kl 06.00 ( Rolle :)). Inte ens Falköpings tid hi hi. Annars fint kort. Ser fram emot imorrn. Kram Rolle & Anita