lördag, juni 04, 2011

Min trike och jag

Vi tog en tur på seneftermiddagen. Var upp till mariestad och tankade åkte vägen om St Ek och kollade läget i kåken i Tidavad, där var det tomt, vilket det inte kommer att vara nästa helg :) De flesta var nog på High Chaparall eller på bluesfestivalen i Tidaholm. Stannade i Korsgården på hemvägen och snackade med Lotte lite innan jag åkte hem och parkerade i garaget. Det var så underbart gött att lufsa runt och lufta sig lite. Nu klockan nio så är det 21 grader varmt ute, kan det bli bättre?

I morgon jobbar jag eftermiddagspasset, har en fundering på att ta en sväng till Elgiganten innan jag börjar kl ett. Jag har vajsing på min telefon, den har dålig mottagning på sina ställen och det är helt OK men sen står det "infotjänst ändrad" allt som oftast och då går det inte svara. Jävla skit. Får kolla läget.

Fick dagens SMS från maken, de är fortfarande kvar i Polen och det är 30 grader varmt, pust. De försöker återställa vätskebalansen just nu, skrev han, det är ett finare uttryck än – vi sitter och dricker öl. För omväxlings skull så ska jag ta mej ett glas vitt istället för rött på altanen.

Ha det gött kamrater.

God afton

1 kommentar:

Unknown sa...

Ett glas vitt i värmen är bättre än rött tycker jag.
Kram