torsdag, mars 17, 2011

Snillen spekulerar

Tisdagsmyset i Meket med "med di snälle pôjka" i Axvall slutade med att Snillena spekulerade över en tumstock, eller tummaträ som det heter. Det var ett vikande och och spekulerande om märkningar över vinklar och markeringar diverse tips och trix. Det var riktigt intressant ett tag. Lilla kissen var även idag på besök och kollade in hojarna.

För övrigt så har jag arbetat med vårstädningen på  Falkängen. Jobbar mina fyra timmar om dagen, lagom för en värkande lekamen. I går var jag till Skövde och Biltema för att införskaffa lamineringsplast till alla skyltar som jag tillverkar åt katthemmet. Gick även in en sväng på Rusta och hittade fotopapper till mycket bra pris. Nu kan jag skriva ut massor med skyltar. Får väl ladda upp inför Öppet hus, Garageloppisen och utställningen i Mariestad som är i Maj månad. Katthemmet ska väl ha ett bord där också.

Lurvas är lika jävlig som vanligt. Ut vill han inte gå än, men det kommer väl när dörrarna är öppna och det är varm och skönt ute och matte pysslar i trädgården, då kanske han vågar sig ut. Han sitter och spanar genom kattluckan men nöjer sej med detta. Dessutom finns det ju fönsterbrädor att sitta på och kolla in både ekorrar och fjäderkotletter. Detta ägnar han sig åt då han inte busar, tränar banrace  genom huset, biter i våra händer och fötter, anfaller besökande, trasslar till mattor, jagar damerna, tar damernas mat, vill stjäla mattes mat, tigga vis köksbänken, kloa i klösträdet för att till slut svimma i en hög på ryggstödet till soffan.

Men den allra bästa platsen är på mattes dator.

2011_03_17_1

Visst är jag söt när jag ligger här! Lurvas Von Örontofs med lååånga morrhår och ögonbryn.

I morgon ska jag åka till Eva efter jobbet och fotografera, tre nya katter har kommit in, hoppas hon har kokat kaffe!

3 kommentarer:

Tottes matte sa...

Hahaha... Fjäderkotlett :))

Kattfamiljen sa...

Hihi han är underbart söt din Lurvas :-)
Hoppas det går bra att fota katterna.

Unknown sa...

Sööööööööööööööt