onsdag, mars 02, 2011

Nu har halva denna veckan gått

….. och ente ett skit har jag gjort. Måndag förmiddag var jag visserligen hos Eva och fotade en ny katt. Vilken kelgris det var. Fullständigt omöjlig att ta kort på fick "maska" bort min hand på bilden. Skulle hela tiden bli gosad med, antingen av mej eller av Eva.

Igår ringde min privata helpdesk och undrade hur det gick med modemet som jag fick låna. Mitt gala kraschade ju förra veckan så jag har lånat ett av Tommie. Fick tips om vad för modem jag skulle köpa av Anders också, så idag har jag varit och inhandlat ett eget. Däremot så har jag inte installerat detta ännu.

Tillverkade även lite mer skyltar till katthemmet igår de säljer riktigt bra, så det blir lite pengar till katterna från mitt håll också, känns bra.

Vårens fröer kom Ingela och Tomas med i går, hade bara beställt en sort Vit Klockranka. Nu har jag ju ingen jord hemma så detta får inhandlas senare i veckan.

Idag var jag som sagt till staden och inhandlade ett modem och tog vägen om Hällekis för att hämta min veckobeställning av mord. de lägger undan ett mord åt mej varje vecka så jag behöver inte känna pressen att åka ner på "rätt dag" för hämtningen av Morden i Midsommer. Kunde ju inte låta bli att köpa de sista avsnitten, serien måste ju vara komplett.

Nu har chefen varit här och fått en kopp kaffe, vi satt och snattrade en stund om allt möjlig. Skönt att inte bara prata jobb. Lurvas fick ju även nåt annat att bita i än mina händer.

Ska nu återgå till sista boken om Kommissarie Barbarotti. Den tar nog slut innan kvällen är till ända.

Ha en bra eftermiddag och kväll.

Inga kommentarer: