söndag, januari 02, 2011

Skat-Ann är förälskad

… i Electra

SONY DSC

Maken och jag var till Evas katthem idag och jag skulle fotografera nya ungar som inkommit under helgen. Vi blev störtförälskade både jag och Olle i denna lilla dam.

När vi kom i i huset så togs vi emot av ett fräsande och morrande, alla andra katter går bara och tittar på henne för hela och då menar jag hela tiden så morrar hon. Hon går genom huset och morrar, hon sitter och äter samtidigt som hon morrar, tar man upp henne så morrar hon. När jag fick henne i famnen så var det fräs, fräs, morr, morr, bita lite (inte hårt) bita lite till, klösa lite (inget allvarligt) så morrar hon lite till sen börjar hon slicka lite och samtidigt så morrar hon. Som vi skrattade allihopa Eva, Roger Olle och jag, har nog aldrig skrattat så åt en katt. Helt otrolig vad go hon är och jag är kär. När jag lyfte henne lite senare när hon sov på en tröja så var det snutte-snutte i min tröja, attans vad hon snuttade och smaskade.

Det är definitivt ingen katt för oss att ta hem till våra sura paddor, men man kan ju alltid drömma. Den skulle däremot passa Rolle alldeles utmärkt för där har han en riktig buskatt att trissa upp…..

Medans jag plåtade så fick Olle den stora äran att hjälpa herrskapet med att montera en takfläkt och den sitter nog fortfarande kvar.

I datarummet var det två nya ungar en liten herre Lurvas, som är infångad på Margeretelund och kom in till katthemmet i helgen. En liten försiktig herre blyg men otroligt gosig. Jag är kär här också.

SONY DSC

Kanske detta kan vara ett alternativ till att få en tredje katt i hushållet. Han är ju försiktig av sig, inte som Vilja som var bara så gåpåig. Vi får se. Ska åka dit på onsdag igen för det behövs tas nya bilder på en del damer och herrar.

Vill du se mer katter så kolla in hos Eva.

Vi hörs en annan dag

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Vilka fina bilder! Förstår om du är kär..Nosbuff

Unknown sa...

Inkan är förälskad i svart-vit. ler

Unknown sa...

Faaaaaaast den andra är också söt. ler