söndag, januari 30, 2011

Så var ytterligare en helg till ända

Vad har hänt lördag och söndag då? Jo inte ett jäkla skit egentligen. Städade på lördag förmiddag, vilade, vilade och vilade lite till. Olle var och tvättade bilen i snabbtvätten i Götene och jag höll på med bilder till katthemmet.

Söndagen fortsatte med kattalbum till katthemmet. Ett album ska läggas på Djurmagasinet i Skövde och ett i Djuraffären i Julahuset i Skara för att visa vad det finns för missar på hemmet. Det blev faktiskt riktigt bra, om jag får säga det själv.

Igår var det ett inlägg i Wikkis blogg om Katthemmet. det ger säkert en hel del besök på hemsidan.

Nu jagar Lurvas flugor, han är totalt galen. Han tar genvägen över tangentbordet emellanåt, (Matte muttrar och raderar).

2011_01_30_1

Han är ett jäkla matvrak och en mattjuv, snor allt han kan komma åt från tjejerna. Igår kväll åt faktiskt han och Smulan ur samma matskål. Kallas det framsteg? Jag och Snutteruskan sov i gästrummet i natt och vad hon njöt. Spann och trajade som attan innan hon somnade tätt tätt inpå mej.

Det där med att at bort Duracellbatterierna på Lurvas, vet jag inte om det hjälpte, jag tror Eva ploppade in ett reservbatteri i nacken istället för chippet som hon skulle märka honom med. Det är bara sååååååå mycket bus i den här lille rackaren :). Härligt anser jag, han mår med andra ord fin fint efter den barndom han haft.

Han börjar bli riktigt fin också. Han ser ut som en gammal gubbe med de enorma gråa tofsar som sticket ut i öronen. Snuttegubben vad mysig du är, utom då du biter i mina händer och klöser i mina armar, och busar med mina tår. Behöver ett längre täcke för att täcka in kroppen från topp till tå så han inte ser något bart utanför detsamma.

2011_01_30_2Nu är det dax för dagens pratstund med min broder, sen deckarbokläsningsdax när den daxen är slut så är det nattedax.

 

2 kommentarer:

Ninnie sa...

Tror du inte att det är chip-trimning Eva ägnar sig åt?????
Här är det sällan lugnt, tur att man inte har hyresgäster som störs när Morris och Kajsa "klampar" upp och ner i trappan.

Dui och Deco sa...

Skönt när det är lite lugnt. Härligt att alla börjar samsas så bra. Han är jättefin lilla Lurvas. nosbuff