tisdag, januari 11, 2011

Nyhetsbulletin från Lurvas


2011_01_11
Härmed meddelar Lurvas att han mår rätt gott hos familjen Skat-Ann. Har blivit lite modigare, ligger hellre uppepå sängen än under. Vågar även sej ner för trappan för att kolla vad de andra katterna gör. Tyvärr ligger Snuttis för det mesta i källaren i sin "iglo" men Smulan är helst inne. Hoppas de kommer att gilla Lurvas bättre vad det lider.

I morse när matte kom ner så var Lurvas i vardagsrummet och där var även Snuttis, Smulan låg på skrivbordet på andra våningen. När jag gick fram och gosade med Snutteruskan så for det en svart blixt över golvet och upp till tryggheten under sängen. Snuttis var tvärsur, så det var lite morr och fräs, sen ville hon ut. innan jag åkte till jobbet så var hon inne en sväng och gick på lådan, sen gick hon ut och ner i källaren.

Vi städade ut julen i kaffestugan idag och var runt i de hus som är vinterstängda och kollade vad som fanns i bäddutrustning och om det var något som skulle iväg till tvätt och det var det. Vi trippade på tå runt i byn för det är så jävla halt. Jag tar det här med snö på vintern men den här förbaskade ishalkan som blir efter lite töväder, den hatar jag verkligen.

När jag åter var hemma så tog jag bort det sista av julen även här hemma, jag hade adventsljusstakar och stjärnor kvar men nu är det borta. Vanliga lampor lyser i fönstren och det blev så rent på nåt sätt. Lika kul som det är att plocka fram, lika gött är det att plocka bort alt vad "julepynt heter".

Nu är det ljusare och snart är det vår!!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer att gå bra med tiden ska du se:)
Svartpaddor har en liten benägenhet att vara "lite" fräsiga:))))

Dui och Deco sa...

Vilken liten fining! Det blir nog bra så småningom. Skönt att han tuffar på sig lite. Nosbuff

Anonym sa...

Hoppas att det fortsätter att gå åt rätt håll med kissen. Det där med halka känner jag igen. Riskerar ju att bryta armar och ben när man ska gå och handla eller gå till bussen.