onsdag, september 08, 2010

Nytt batteri och tandvärk

Förbannelse, en tand som har krånglat i flera års tid KRÅNGLAR ordentligt. När maken kom hem med mitt nya batteri till triken hade jag rejält ont, ända upp i högerögat och det har inte blivit bättre.  Jag som ALDRIG har problem med bissarna, har inte haft ett hål sen jag var 14 år. Men den här jävla kindtanden ska krångla. Tandvärk i två timmar sen är det bra, lös i några dagar, sen sitter den fast. Sen är det bra tills det är dags för samma visa igen, kan dröja fler veckor. Nu vet i fanken om den inte ryker nästa gång jag ska till Skövde!!!

Men jag har ett nytt batteri, ett 30 amp, lite vatare än det gamla men det var 5 mm högre än det gamla och det fick plats precis. det är ett tajt bygge som jag har , inga onödiga utrymmen där inte. Finns inte mycket kvar mellan batteri och startmotor nu. Dessutom så matchar det mina tändkablar, de är gula och hattarna till cellerna var också gula. Får nu kanske skaffa ett gult spännband också att surra fast det med. Idag är det rött.

Undrar om Anders stryper mej nästa gång jag åker till Ulricehamn????

I morgon ska nästan hela anläggningen på jobbet städas igen. Inger och jag börjar tidigt, så kan vi sluta tidigt :)

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Unknown sa...

Men hallå, man ska inte gå med trasig tand så länge !!!