fredag, september 17, 2010

I morgon………

…. ska vi hämta våra efterlängtade kattunge, Vilja. Som har överlevt tre veckors instängning tillsammans med sin mamma Sara och broder Harley, utan mat och vatten. Vilken underbar livsgnista mamma Sara hade som tog hand om sina ungar trots dessa svåra förhållanden. Tack Annelie för att du räddade denna underbara kattfamilj. Tack Eva för att du fortsatte kampen med kattfamiljen och alla andra katter som både du och alla andra räddar. Tack också för det förtroende du ger oss, att ta hand om en sådan underbar liten kattunge. Söt som socker är hon.

Nu ska vi få en buskatt till oss i morgon. Undrar om vi har några blommor och gardiner kvar i fönstren på söndag. Tapeterna kanske hänger i sjok efter att lillan försökt att klättra i dessa. Smulan och Snuttis kanske är hjärtligt frustrerade över det lilla yrväder som kommer och stör deras lugna tillvaro här på Skagen.

Vi kommer att slita vårt hår över alla upptåg den lilla ställer till med, men vad gör det.

En katt har fått ett hem hon några som kommer att älska denna lilla Vilja villkorslöst. Hon kommer att få mat, värme, omvårdnad och kärlek av två kattälskande tvåbenta slavar. Hennes Vilja är vår lag. Som vi längtar tills i morgon så vi kan åka och hämta det lilla livet.

Lilla älskade bustroll. Vilja den förskräckliga!!!! Nu kanske Roger kan få sova sött på andra sidan väggen i Stenum, när åtminstone en av huliganerna försvinner i morgon, men tyvärr så kommer det nya, många nya hemlösa kattungar.

Jag återkommer garanterat med rapporter och om kommande upptåg.

Idag har jag och broder hjälpt pappsen och Marita med diverse saker i staden. Kört lite lådor och sådant så de har att plocka med i helgen. Nu kommer de att sova första natten i nya lägenheten i natt. Hoppas de kommer att trivas i Skövde.

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Så spännande det ska bli att få läsa om allt som händer när Vilja kommer hem! Nosbuff

Annelie Bergman sa...

Underbart att det nu är dags:)))
Jag lovar att jag ska komma och hälsa på men jag antar att du ringer och rapporterar innan dess:)))
Jag kan hjälpa till att tapetsera om hahaha.....
Nu har jag "bara" 6 småttingar här som letar nya hem, men det kommer flera.....
Stort Lycka till
Kraaaaaaam Annelie

Alexandra sa...

Lycka till med Viljan:)