torsdag, januari 15, 2009

Senaste Nytt

Ny slipper vi inte undan längre. Cykelhandlare Persson kom med tips om sladdarna till våffeljärnen. Han hade varit runt i stugorna (och "fikat" efter kaffe troligtvis) för han kom med tipset att sladden till perculatorbryggare bör passa till järnen.

Han hade inga sådana på lagret, å då så kom jag på, att vi har ju en sådan bryggare och eftersom jag är på Falkängen och Olle alltid kommer ner för en räksmörgås, så finns det ju ingen hemma som behöver använda den här sladden, för det kommer ju inte någon och hälsar på om vi inte är hemma.

Om jag bara kunde hålla min stora..... nån gång!

Nu slipper vi ju inte undan det här med att baka våfflor på söndag. Persson ville dessutom ha ut skyltar vid infarterna till byn att det serverades kaffe med våffla. Han har stora krav den gubben.... Jag kanske kan råka glömma sladden....

Syster Persson kommer ner till kullen från Stockholm fick vi höra också, undrar om de kommer på söndag.

Har fått kontakt med trikebyggaren också, via mail, han vägrar nog svara i telefon när han ser att det är jag som ringer. Han har börjat att jobba med mina bakaxlar (mutter mutter) så nu vill han ha ett mått från örat till länkarmsfästet (tror jag det var) ska kolla detta i morgon.... Kanske den blir kortad till våren ändå.

Hej hopp!

Inga kommentarer: