tisdag, augusti 28, 2012

Buurrrr kallt idag

Så det blev till att elda i kaminen. Snutteruttan gillar värme, så hon brukar lägga sig i bastun när vi eldar. det nästan ryker av pälsen när hon legat där en stund.

Här kan hon ligga i timmar så länge det är bra "eftervärme"

Nu har ju Kaffestugan låst dörren för denna säsongen, det har varit en bra säsong med massor med fikagäster. Ändå så har den inte varit så jobbig som tidigare år känns det som. Trots att 2012 varit ett oår känns det som, har inträffat en del tråkigheter med nära anhörigas bortfall (kollegors denna gång) och en del har varit sjuka, sjuka barn mm. Tycker det har rullat på ganska bra.

Nu är jag ledig några dagar så då får jag passa på att att göra sånt som jag inte hunnit tidigare. I går var jag till Stig med det sista däcket, framdäcket, till triken, så imorgon ska det sulas om, hoppas på bra väder. Efter det så tog jag en fika hos Eva, på väg till Lidköping efter detta besök, stannade jag till hois Veronica och fotade tre kattungar som är i jourhem där. Dumpade fina katter. Handlade lite i staden, och kollade på lite tapeter mm till våran minimala toa som jag tänket skulle tapetseras nu när tid finns. Sedan mötte jag upp Olle 14.30, vi skulle skriva lite "juridiska handlingar".

Idag så var jag ner till Coop och ställde en insamlingsbössa, för att den skulle få vara där så skulle den "kedjas fast" hade med mej världens kätting, typ låskätting till MC. Måste ju "lussa" lite med personalen i världens bästa näraffär. Hade även en lite mindre kedja som jag sedan plockade fram.

Fixade lite i trädgården också innan regnet, klippte bort vissna blommor mm. Det går mot höst, endast 7 grader i morse.

Efter att jag sulat om hojen i morgon ska jag, Ove och troligtvis Per åka till Roy för att hälsa på. Han ville ha hjälp med att scanna ett tidningurklipp, och ville träffa oss och kolla in våra hojar. Morgondagen är alltså inbokad.

Ha en bra kväll och morgondag.

1 kommentar:

Unknown sa...

De e hööööst *ler* Tazz&Kram