torsdag, september 19, 2013

En dag av varje

En bra, en dålig, en bra, en dålig – då tar man vara på de bra dagarna.

Lördagen var en finfin dag med hojåkande och träff med likasinnade. Underbart väder och mysiga vägar. Söndag upp halv fem några timmars jobb, sen hem å kurera sig. Straffet kommer alltid dagen efter en bra dag.

I går var jag och besiktigade hojen. Var egentligen inte dax men jag vill ändra tiden från vår till höst, för då slipper man köa för en bra tid, dessutom så slipper man stressen om det har grejats nåt under vintern. Det blev blanka papper, som vanligt. Ett påpekande fick jag ju, varningstriangeln saknades. Den jag har tar ju upp halva min väska i bak så den hade jag inte lagt i. Då frågar de ju NATURLIGTVIS efter denna. Ska försöka få tag i en smidigare modell, så kan den ligga i botten på väskan. Provkörde gjorde han inte, tyckte det var för kallt *ler* det var ju sensommarväder. Nä han provkörde ju förra gången så han visste vad det var för något monster jag kom med.

Åkte sedan till Eva och fotade några katter. Därefter så blev det en LÅNG omväg hem, vilket jag fick sota för idag.

Den där jävla gubben som är full ställer ju till det också. Han lyser så full på nätterna och jag sitter på trappan med växande päls och spetsiga öron. I går var dessutom Tor på ett närgånget besök. Han bankade ordentligt där ute. Så när jag gick upp i morse så var jag tämligen matt.  Efter min kontroll av dator, diverse uppdateringar och tom tekopp, så drog jag filten över mej och lutade mej tillbaka i fåtöljen. Då kommer Snutteruttan och ska gosa. Hon knölar ner sej i gropen mellan mej och armstödet. Trampa, trampa, trampa, spinna, spinna, spinna. Efter en lång stund så somnade hon och jag i fåtöljen. Lite musik på låg nivå och en snarkande pisse så mår man lite bättre.

20130919_120130919_220130919_3

I morgon blir det lite jobbande igen, sen ska jag försöka att åka och panta hälften av alla säckar med burkar och flaskor som jag sorterat på jobbet. Blir nog en bra slant till katterna.

Ha det gott alla!

Inga kommentarer: