onsdag, september 11, 2013

Det rasslade till i

hörnet bakom fåtöljen.

Å Lurvas kommer farande som en projektil från soffan. Hoppar upp på piedestalen som står i hörnet. Jag kollar upp i taket och hämtar snabbt kameran.

SONY DSC

De är bra på att klättra de små mössen.

I morse fick en mus andra chansen då den gått i burfällan bakom köksgardinen. Den släpptes ut igen.

Det går emot höst, det börjar bli kallt, det blir alltmer gott att vara inne. Katterna släpar in och släpper dem sedan levade någonstans. Den här fick också en andra chans då den hoppade ner på axeln på mej och sedan vidare ner i en korg med kattleksaker som jag bar ut och tömde på trappan. Där låg Snuttis och undrade vad fasen jag höll på med. Hon fattade snart när musen pilade över trappan och hoppade ner i gruset, Snutteruttan efter som ett skott. Risk finnes att den kommer in en gång till.

I morgon är det dax för årsservice på Kian så det blir en tur till Falköping, på hemvägen ska jag hjälpa Eva i Loppisgaraget. Ninnie och jag ska sortera textilier.

Ha en god kväll!

Inga kommentarer: