måndag, augusti 19, 2013

Det blommar som finast nu

och då stänger Falkängen den 1 september om 13 dagar alltså.

20130819_1

 

Lite tråkigt men samtidigt ska det bli skönt att slippa “passningen” i kaffestugan. Den 2 september kan jag “gå ut” när jag vill utan att bekymra mej om att det står en kaffetörstig gäst och väntar vid disken.

Alla är ju ganska slitna nu i slutet på säsongen så det blir nog en liten lättnad när det “lanar av”.

Fick in de nya fönstren i fredags, nu ser vi ut för dessa är rena och repfria. Det blev även tystare inomhus, hör inte vägljud så som vi gjorde med de gamla. De  tog med sej fönstren på övervåning för byte på dessa också, så de återkommer igen, på fredag.

Sent i går kväll, när jag satt och flätade armband så for det omkring något i vardagsrummet, jag tittade upp och se där flög det en fladdermus, som inte hittade ut. Hur den kommit in vet jag inte, för det var inte öppet någonstans, kanske en av katterna släpat in den. Däremot så öppnade jag ett fönster, så den skulle flyga ut men om den gjorde detta eller om den hänger någonstans inomhus vet jag inte. Detta var kanske ett omen, fullmåne och en vampyr inne *ler*. Blev iallafall inte biten i natt. Inga huggtandsmärken på halsen.

I kväll ska jag skriva ut nya bilder på katter som fått nya hem. Ska byta de som sitter på “tavlan” till nya, då blir det lite nytt, för de som ska konferera och framförallt de som kommer till julmarknaden, att titta på. De flesta besökare stannar till och kollar, de som fikar och äter frukost i detta rummet, kollar väldigt noga och vi hör att de kommenterar och berättar sina egna katthistorier. Den har gjort nytta där.

Ska hälla en sup i varje öra nu, så kanske svullnaden släpper lite och förhoppningsvis kommer jag att höra bättre om några dagar, för som det är nu så svarar jag åt pipsvängen om någon tilltalar mej eller också blir det –va sa du!

Ha en goer kväll.

Inga kommentarer: