måndag, juni 18, 2012

Snart midsommar….

och det är fortfarande så pass kallt att vi inte kan ha dörrarna öppna. Jag vill ha dörrarna öppna för det blir så gott inne då.

Det jobbas och jobbas, idag är jag ledig och försöker komma ifatt lite hemma, med tvätt och så vidare. Maken har ögoninflammation och har varit hemma sedan i torsdags, det skaver och är illandes rött i ögonen, men det är bättre så vi får hoppas att han är på G snart igen.

Snutterruttan ligger just ni u mitt knä och vill BARA GOOOSA, hon har blivit en riktig innekatt, kan det bero på att det springer en argsint rödvit katt som jagar dem här utanför allt som oftast. Det smäller jävlar i lucken när Lurvas studsar in, när han blir rädd. Direkt upp i något knä och vill har tröst, han där ute är sååå otäck.

Som sagt midsommar till helgen, jag jobbar ju midsommarafton och får rycka in extra, på lördagen. De är svår att få in extra personal en sådan helg, många är bortresta, och andra ska festa till det lite. En av ordinarie personalen har åkt på halsfluss och det är väl ingen succe så här mitt i sommaren.

Har varit ute på Katthemmet också. det kom in ett gäng kattungar som hade hittats i ett hönshus, de var väl omkring 6 veckor, en av dessa klarar sej nog inte, hon var väldigt mager och har ingen livslust. Eva matar och vätskar upp henne, så det är bara att hoppas att lillan klarar av detta.

Det ska fotas ute på Tidavad MC på midsommarafton också, ett gruppfoto på alla medlemmar, då alla är samlade denna helg. Just nu är jag väldigt tveksam till att detta går vägen, för som sagt kanske får jobba länge den dagen och sen är jag ganska slutkört när jag kommer hem. Vi får välan se vad som blir och inte blir.

Nu blir det väl inte så mycket mer gjort idag, kommer väl att sitta med Snutteruttan spinnandes i knät och läsa en bok. Jag mpste ju vila också.

Ha en braig dag alla som läser detta.

374512_407656195928293_306048742755706_1587329_1131620859_n

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha en braig dag själv, en hel massa dagar försent. :-)))
Tazz&Kram