tisdag, februari 14, 2012

Vi har en snyltgäst

Vi har en vildkatt (troligtvis) som går och stryker omkring vårt och grannens hus. Han har sovit några nätter i våran källare, några nätter i grannens källare och nu smyger han in genom kattluckan och värmer sig i våran farstu.

Det gör inget. Han får mat där också, annars så sitter han och äter bröd vid fågelbordet. Kom på h*n i går kväll, jag hörde kattluckan "slå" och gick ut i köket för att se vem det var som kom in. Ingen katt men en grå svans försvann ut genom kattluckan.  Detta upprepades flera gånger. Jag ställe en skål med mat ute på altanen för han låg och tryckte där. Satt sedan och iakttog katten när han åt.

Under natten så var jag nere i köket och drack vatten, hörde även då att luckan "slog". Likadant var det när jag kom hem från jobbet idag. H*n ligger i farstun. Nu finns det en matskål precis innanför dörren så det är bara att ta för sig.

Våra katter är vana vid denna Von Snopen som den kallas, h*n ser så förvånad/snopen ut så då fick han detta namn. Det var grannens sonhustru som kom på det. Vi kallade honom/henne för den förvånade katten tidigare.

Vi får väl se vad som händer, om h*n blir så pass tam så det går att "fånga" missepissen under våren. H*n har gått här några år och jag tror h*n är kompis med Lurvas, för i somras satt bägge två på köksgolvet och käkade, sen gick de ut tillsammans och försvann upp i brottet.

Nu får h*n mat, vatten och värme i alla fall, det är viktigast.

Det är fint att bo på Kullen dessa katter får alltid ett Von eller Af-namn. Bor mycke grevar och baroner på andra sidan, den finare sidan av Kullen.

Han en god kväll!

 

3 kommentarer:

Fjäder sa...

Härligt att von Snopen törs sej in när vädret är som det är. Fast det där med att Kullens andra sida skulle vara "finare", det vet jag inte om jag håller med om... ;)Tycker vi har det rätt fint på vår sida också.

Alexandra sa...

Fälla, kastrering och framtisplaner. Ska katten stanna hos er?

Nea theCat sa...

Kul att Lurvar killen fått en kompis. Husets katter verkar ju inte så förtjust i honom. :(

Nosgos