lördag, juli 30, 2011

Varför har jag inte….

kommit mej för att skiva på en hel vecka. Kan det bero på att jag är trötter.

Hur som helst så jobbade jag söndag, måndag, tisdag, sen skulle jag vara ledig onsdag till fredag. Var så på onsdagen till klockan var 18.00 då vi skulle lyssna på Rockabilly nere på Falkängen. Det var så in i h***vete med folk, så både jag och Inger, som var där och lyssnade, fick rycka in i köket. dessutom så såg chefen så trötter ut så jag befriade henne från frukosten på torsdagen. Fredag var jag i alla fall ledig. Den dagen ägnades åt vila och tillverkning av julkort som vi ska trycka upp och sälja på katthemmet.

Idag var det dax igen då för ett förmiddagspass med 60 frukost och massor med kaffegäster. När jag kom hem var det MAT som gällde, sen dog jag en stund i lopplådan. Då kom grannen och bjöd in oss på grill till kl 19.00. Nu sitter jag och väntar på att Olle ska komma hem, han skjutsar herr och Fru Pappskalle till Skara, de ska nog vidare till Falköping för att för att cruisa. Det är Raggarmötet där idag, var utställning på flygfältet under dagen och sen är det strög som gäller på kvällen.

Hade tänkt ta en sväng till kåken, för jag vet att det är folk där idag, efter att jag slutat jobba, men orken tröt. Får bli en annan gång.

Ha en god lördagsafton kamrater, nu ska jag gå till favogrannen!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha en underbar vecka.
Tazz o Kram