lördag, juli 16, 2011

Fredagsmys med katterna

Onsdag jobbade jag förmiddag. Klockan 17.30 startade jag hojen och for upp till Karlby för en familjeträff med kaffe och våfflor i Persgården. De serverade de godaste våfflor jag någonsin ätit. Vi satt och snackade i kvällssolen tills de stängde. Det var en härlig tur både dit och hem.

Tordagen var en ledig dag, men Eva och jag var till Mariestad för det var kattungar i tillfällig hem som behövde plåtas. På kvällen var det redigering och uppdatering av katthemmets hemsida.

Det var en regnig fredag och jag passade på att göra ingenting. Jag var ju ledig så vad hittade jag på denna regniga dag. Laddade skrivaren med färg, det var soprent i patronerna.  Nu gick det att skriva ut kattbilder till Evas album igen.

När detta var klart så satte jag mej med en bok i fåtöljen, hade tänt i spisen och tekoppen stod på bordet intill mej. Snutteruttan kommer in och lägger sig och myser i mattes knä.

2011_07_16_1

Här ligger hon i flera timmar medans matte läser och läser en spännande deckare naturligtvis.

Denna mysstund fick jag sota för senare för då kommer Lurvas von Bitas och invaderar mej. Vad gör han, jo han tuggar frenetiskt på mina händer.

2011_07_16_2

Ärligt talat så ser mina händer och armar för jävliga ut. Får skylla på att jag har rosor i trädgården :)

Men han kan vara riktigt gosig också.

2011_07_16_3

Våra underbara personliga katter.

Idag var det bok- och musikdag på Falkängen. Eva och Roger kom med en hel släpkärra med böcker. Köp en kasse böcker för 20 spänn. Hon skulle plocka ut en kasse till Veronica, det skulle vara deckare. Hon kom in till mej och frågade om jag kunde hjälpa henne. Kommentaren från Eva var – Hur vet jag att det är en deckare. Jo sa jag då – Om det nämns lik, avrättning, mord, ond bråd död och liknande på omslaget, då är det en bra deckare. Vi fick ihop en kasse :)

I morgon kan du köpa en kasse för 10 spänn. Välkomna!

Maken kom hem från sin resa med lilla dottern inatt, han hade med en flaska godis till mej, Baylis, den ska jag smaka på nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hurrjam för oss katter. Tänk så tråkigt du skulle ha det utan oss. *blink*

Unknown sa...

Superdupermysgos