söndag, december 12, 2010

Ja så vann han äntligen

Rolle och Anita var här igår, det var dax för lite Fia med Knuff igen. Äntligen fick Rolle vinna en gång (Olle den andra) vi har spelat så många gånger och Rolle har aldrig vunnit, men nu så var det även hans tur att vinna. Grattis på dej kompis.

Innan vi började spela så hade Rolle ett uppdrag han skulle prata med vår “gamla byrå” den är nämligen inte riktigt snäll.

SONY DSC

Det händer lite konstiga saker i rummet. Det går inte att sova. Den är ett arvegods efter morfar och mormor, sen var den hos mamma och sedan hos min bros, som fullständigt kastade ut den efter någon vecka, sen kom den hit. Nu fick Rolle i uppdrag att kolla upp den. Det var möbelsnickaren själv som inte var snäll han ville inte släppa sitt mästerverk, så han fick två val, antigen så försvinner han eller också så kastas byrån ut. Han gick sin väg.  Nu hoppas vi att det är lugnt.

Rolle och Anita talade även om att vi bor i ett snällt hus och har vättar runt omkring oss, bara snälla vättar och tomtar. Det är bra, de tar hand om vårt lilla hem. Anita skulle även försöka att prata med hjortarna, så de försvinner från vår trädgård. Hoppas hon lyckas.

Idag så är Olle in till sin minsta dotter och gratulerar, 22 år gammal. Tyvärr klarade jag klarade inte av att följa med för värken är för djävlig idag. Sitter i min fåtölj och klarar knappt av att röra höger sida.  Nacke, axel och arm är inte snälla idag. Jag har försökt att sova så mycket som möjligt. Nu skulle jag behöva ta en dusch och tvätta mitt långa hår, men vet i tusan om jag klarar av att rufsa om i håret. Jävla skit och i morgon ska jag jobba. Hoppas det funkar!

Ha en bra söndagsafton!

Inga kommentarer: