måndag, april 20, 2009

Att han bara kan med....

..att tala om att han och kollegan varit på Parroc i Hällekis. (mutter)

Gåbbajävel, min söndagsbästegåbortkollega, på den tiden det begav sig, har varit på besök i Hällekis. Det talade han om idag när han telefonerade på förmiddagen, just då jag "stog på huvudet" i en trappa och torkade bort lera

Å han ringer inte till mej när han är här!!!!!!!!!
- Har varit i dina trakter, jag och Pär sa han (alltså två före detta kollegor!!).
- Jaha, var har du varit då, var då min fråga.
- I Hällekis svarar han.
- I Hällekis, vrålar jag. Hur in i pipsvängen kan du åka till Hällekis utan att meddela mej.
- Vi var lite sena. Också en ursäkt.(mutter)
- Hade du gått över genomfartsvägen, 200 meter kanske, så hade vi träffats.
- Ojdå, var det så nära till ditt jobb.

Tänk om vi hade fått träffas. Då hade jag kunnat "pussa han på flinten" som jag brukar göra så fort vi träffades. Har nu skrivit ett mail till hans chef (också en gammal kollega) och framfört mina klagomål på hans medarbetere *L*.

Skulle varit hos broder nu, men våffelbaket blev inställt. Han hade inte fått de papper från ambassaden som han skulle ha. Vi får skjuta på denna träff. Kunde ju åkt dit ändå, men jag är trött, så jäkla trött. Har idag varit en "värkande robot". Det har gått på rutin idag. Hela kröppaskrället är en värkande hög. Får vila idag och hämta nya krafter tills imorgon.

Tar en bok och förkovrar mej i ett par mord...

Sen om Anders läser detta Stort grattis på 55-årsdagen. Har skickat ett mail, men det läser du väl inte *L*.

Inga kommentarer: