måndag, augusti 30, 2010

Bertil med QZ

Ja denne man Bertil Qarlzon från Norrköping är en sköning. Han är här för andra gången i år, bor på vandrarhemmet och far runt i trakten och fotograferar. En Östgöte i Arns rike, ska boken heta som han just nu far omkring och fotograferar till. Sen ska han skriva också……… En jäkla kul typ är han. Hej det är Bertil med QZ säger han när han ringer….

Idag har jag pellat i trädgården, flyttat växter och varit och köpt växter på Melldala handelsträdgård. Grannen praktiserar där och det kan ju vara kul att bli lite guidad. Gräs av olika slag kom jag hem med och dessa planterades omgående vid grusgången.

Är ju lite ledig nu, hela veckan verkar det som. Kommer att ta det lugnt och pella mer i trädgården, vilket jag finner avkopplande. Chefen ringer väl någon dag och frågar om jag inte kan komma å fika lite, blir tomt och öde nu när “byn” har stängt för säsongen.

Modern ringde på förmiddagen, hon har en katta som ska kastreras i morgon, så hon har hållit henne inne i två dygn. Detta gillades inta av missen, så idag hoppade hon ut genom fönstret:)))) Tur att modern bor på första våningen. Hoppas hon kommer in till kvällen så att kastreringen kan genomföras som bestämt i morgon förmiddag.

Ska väl ta och besöka Evas katthem också under veckan. Hälsa på lilla Vilja måste ju göras varje vecka, så hon vet vem som rövar bort henne när tiden är dax.

Nu ska jag surfa vidare och kolla läget hos kompisarna. Ska gå upp och städa den stora datorn lite också.

techsupport

Ha en bra kväll!!!

Inga kommentarer: